26 Eylül 2014 Cuma

Beach Modasının Yaratıcısı: Maça Kızı Ayla

Bodrum'un Maça Kızı Ayla Hanım...

Bodrum'da Maça Kızı dendiğinde şöyle bir durmak gerekir. Bodrum'un bu seçkin mekanında dünyanın dört bir yanından gelen ve kimilerince Crem de la Crem olarak nitelendirilen kesimden müşteriler ağırlanır. Maça Kızı Bodrum'un Nazar boncuğudur adeta. Sadece bir butik otel ddeğildir Maça Kızı, Bodrum'un yakın tarihine yazılmış öncü ve moda yaratan bir ismidir.

Gelin bu ismi yaratan ve bugüne ulaştıran kişi olan Ayla Hanım'a kulak verelim:

Maça Kızı Bodrum'da Türkbükü'nde artık bir
kalite sembolü ve başarı öyküsü!





Bodrum'a ilk geldiğim zamanlar Hey Yavrum Hey Restaurant'ın sahibi Fransızca hocası Mustafa Bey'le kağıt oyunu oynarken maçakızına ne kadar benzediğimi söylemişti. O günden bu yana bana hep Maçakızı Ayla diye hitap edilir. Öylesine özdeşleşti ki bu isim benimle, tüm işletmelerimde seve seve bu ismi kullandım.. 



Bodrum'a ilk gelişiniz... Nasıldı Bodrum? Nereye vardı bugün? Memnun musunuz?

Hayır, kesinlikle memnun değilim. Bodrum'a ilk geldiğimde pansiyonculuğun gelişmesi ve güzel bir sahil kasabası olmasıydı hayalimde kurduğum Bodrum. Fakat ne yazık ki siteler ve şantiyeler şehiri oldu.

 İlk plajlar nasıl sizin yıllarca işlettiğiniz gibi yerlere dönüşüp bugün Beach adını aldı?

İlk plaj işletmeciliğimi yolu olmayan ve tekneyle ulaşımı sağlanan Torba'da 1985 yılında kurdum. O zamanlar yapmış olduğum minderler, yastıklar, açık büfe ve danteller ile bugünün doğası ile en güzel köşesi burası olduğu için tercihimi bu yönde kullandım.

İsminizi nasıl devam ettirdiniz bunca yıl başarıyla?

İşletme olarak isim yapmak çok önemli. İsmin arkasında da durmak gerekli. Bir çizgiyi yakalamak kolay olmuyor ama onu devam ettirmek daha da zor. Maçakızı dendiği zaman ismin arkasında benim hertürlü işuletmecilik anlayışım da kendini hemen gösterir.

Bodrum'un bugüne geleceğini önceden kestirebilmiş miydiniz?. Yoksa "şunu şunu da yapsaydım" diye hayıflandığınız noktalar oluyor mu?

Ankara Barıka'nın sahibesiydim ve bütüm arzum Bodrum da küçük bir otelin sahibi olmaktı. Oğlumla beraber bu güzel butik oteli kurduk.

Bodrum'la ilgili ilk gördüğünüz kişiye anlatmak istediğiniz şey ne olurdu?

Bodrum'a ilk geldiğim zamanki doğal güzelliğini. Şimdilerde dostlar arasında hep eskileri anlatıyor ve anıyoruz.

Bodrum'la ilgili bir anınız ama en çok ilginizi çeken?

Bir sabah Ankara'dan kamyonla yola çıkıp gece yarısı Bodrum'a vardığımda gece yola girme yasağı olduğu halde Bodrumluların koşup bana pansiyonun önüne kadar eşlik edip bütün eşyalarımı ilk işletmem olan Maçakızı Pansiyon'un avlusuna taşımama yardım etmeleri. İlk Maçakızı Bodrum'un içinde Cumhuriyet Caddesi'ndeydi.

Bugün Maçakızı nasıl hissediyor kendini?

Kalite anlayışımdan ve prensiplerimden ödün vermeyerek çok iyi bir yerde olduğumu düşünüyorum ve tanrıdan biraz daha zaman istiyorum; yapmak istediğim daha çok şey var.

Sorularımıza gelen cevaplarda da Maçakızı'nın kendinden emin ve kararlı halini görmek mümkün. Bu kararlılığı 28 yıldır sürüyor. şžimdilerde Maçakızı Oteli yine Türkbükü'nün en gözde ve vazgeçilmez otellerinden biri. Tabii otelin hemen sahilinde yer alan Maçakızı Beach, çok geniş ve sahile yayılmış iskelesiyle yine kendinden sözettirmeyi başarmış bir plaj.


Not: Bu yazı Bodrumlife Sayı 04 Haziran 2004 tarihli dergide yayınlanmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder